W tym roku firma Licon International po raz pierwszy wzięła udział w targach „Interzum” w charakterze wystawcy. Decyzja okazała się słuszna – nawiązane w Kolonii kontakty i przeprowadzone rozmowy z potencjalnymi klientami pozwalają z optymizmem myśleć o rozwoju sprzedaży na rynkach eksportowych.
Debiut firmy na targach „Interzum” był ściśle związany z niedawnym otwarciem kolejnego zagranicznego oddziału Licon International – w Marburgu, w centralnych Niemczech. Aktualnie przedsiębiorstwo dysponuje już pięcioma takimi oddziałami: w Kępnie, Mińsku, Bratysławie, we Lwowie i właśnie w Marburgu. W każdym z nich znajduje się zarówno biuro, jak i magazyn. Firma ma również sześciu agentów handlowych: w Białymstoku, Legnicy, Łodzi, Toruniu, Zielonej Górze i Lublinie. Ponadto, redystrybucją jej towarów zajmują się spółki partnerskie w Rumunii, Chorwacji, Bośni i Hercegowinie, Czechach oraz na Litwie, Węgrzech i Ukrainie.
Nasza firma istnieje od 15 lat – mówi Krzysztof Grabowski, dyrektor handlowy Licon International. – Przez ten czas udało nam się wypracować mocną pozycję w Polsce i wschodniej Europie, szczególnie na Ukrainie i Białorusi, a także w Rumunii. Teraz chcemy zawalczyć o rynki zachodnie. Dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć kolejny oddział właśnie w Niemczech, a także wziąć udział w targach „Interzum”, które – ze względu na swój międzynarodowy charakter – dają szerokie możliwości nawiązania wielu obiecujących kontaktów.
Oferta firmy Licon International opiera się na dwóch głównych grupach towarowych: włókninach technicznych (igłowanych i typu „spunbond”) oraz materiałach drewnopochodnych (płytach wiórowych, płytach MDF, sklejkach, tarcicy, kartonie konstrukcyjnym itp.). [[Obecnie skupiamy się na promowaniu tego drugiego segmentu oferty, ponieważ z włókninami wszyscy nas kojarzą, a nie każdy jeszcze wie, że sprzedajemy także materiały płytowe]] – podkreśla Krzysztof Grabowski. – Chcemy zwrócić uwagę klientów zwłaszcza na płyty MDF, które mamy w ofercie od niedawna, ale które bardzo szybko „wystrzeliły” w naszych statystykach sprzedażowych.
Firma jest zadowolona z udziału w targach „Interzum”. Jej ofertę chcieli poznać klienci m.in. z Europy Wschodniej, Południowo-Wschodniej, Zachodniej, a nawet z… Indii i Ameryki Południowej. Cieszy nas zainteresowanie klientów, bo to świadczy o tym, że nasze produkty są dla nich interesujące – podsumowuje Krzysztof Grabowski.
Tekst i zdjęcia: miesięcznik „BIZNES meble.pl”.